Dersin Adı | Film Semineri: Gölgede Kalan Sinema III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 311 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere her yerde seyredemeyecekleri, fakat deneysel film tarihinde önem teşkil eden görsel-işitsel çalışmaları tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu bir seri dersin üçüncü kısmıdır. Öğrencilerin her yerde izleyemeyecekleri filmlerin tanıtımı ve gösteriminden oluşur. Bu filmler deneysel, sanatsal ve avant-garde işler arasından seçilmiştir. Öğrencilerin seçtikleri konuyla ilgili bir sunum hazırlamaları, dönem sonunda bir film çekmeleri ve bu filmle bağlantılı bir analiz yazısı yazmaları beklenmektedir. Derse katılım değerlendirme ölçütleri arasında önemli bir yer tutmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Erken Avrupa Avant Garde’ı - Gösterim: Hans Richter, Fernand Léger, Man Ray, Walter Ruttman, Rene Clair | Ian Christie. French Avant Garde Film in the Twenties: From Specify to Surrealism. Film as Film: Formal Experiment in Film 1910-1975. Arts Council of Great Britain, 1979. 37-47. |
3 | Amerikan Avant Garde’ı - Gösterim: Stan Brakhage, Hollis Frampton, Su Friedrich, Woody and Steina Vasulka, Guy Maddin, Maya Deren, Franz Zwartjes | Lewis Jacobs, Experimental Cinema in America (Part Two: The Post-War Revival. Hollywood Quarterly. Vol. 3, no.3 (Spring, 1948), 278-292. |
4 | TV Sanatı - Gösterim: Nam June Paik, Dara Birnbaum, Gary Hill, Bill Viola | Patricia Mellencamp. The Old and the New: Nam June Paik. Art Journal Vol. 54, no.4 Video Art (Winter, 1995): 41-47 |
5 | Ses, Görüntü ve Ritim Gösterim: Claus Blume, Volker Schreiner, Marcel Odenbach, Michael Chion, Peter Kubelka | Brigit Hein. The Structural Film. Film as Film: Formal Experiment in Film 1910-1975. Arts Council of Great Britain, 1979. 93-107. |
6 | Self-portrait ödevlerinin sunumu | |
7 | Bulunmuş Görüntü ve Tahsis Edilmiş Materyal Gösterim: Bruce Conner, Peter Tscherkassky | Pavle Levi. Cinema by Other Means. Oxford University Press, 2012. 25-46. |
8 | Sinemadan Videoya Gösterim: Jean Luc Godard + Anne Marie Mie-ville | Daniel Morgan. Late Godard and Pos-sibilities of Cinema. University of California Press, 2012. 253-265. |
9 | Feminist Film Gösterim: Carolee Schneeman, Chantal Akerman, Mara Mattuschka, Virginie Despentes | Ivone Mergulies. Nothing Happens: Chantal Akerman’s Hyperrealist Everyday. Duke University Press Books, 1996,100-128. |
10 | Queer Sinema Gösterim: Sadie Benning, Barbara Hammer, Bruce La Bruce, John Waters | Bruce Labruce. Bruce LaBruce: Ride, Queer, Ride! Plug in Inc., 1997. |
11 | Film ve Performans Gösterim: Stellar, Abromovic, Miranda July, DV8, Orlan | Kate Ince. Orlan: Millennial Female. Berg, 2000. 99-131 |
12 | Belgesel Sanatı Gösterim: Agnes Varda, Werner Herzog, Wim Wenders | David LaRocca. The Philosophy of Documentary Film: Image, Sound, Fiction Truth. Lexington Books, 2016, 287-305. |
13 | Ötekinin Temsili - Gösterim: Trinh T. Minh-Ha, Jean Rouch | Trinh T. Minh-Ha. Woman, Native, Other: Writing Postcoloniality and Feminism. Indiana University Press, 2009. 79-119. |
14 | Final projelerinin sunumu (deneysel film ve sanatçı beyanı) | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 13 | |
Proje | 1 | 32 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest